Antibulllying committee message

Welcome back!

Our theme for this year is “Choose Respect”, and we are delighted to be able to share this with you, as well as to introduce some of the activities we are planning for this year!

As Respect is one of our School Values, this is a wonderful opportunity to connect our work in building awareness about bullying and all the harm it does. To choose to respect others, over choosing the option to bully or harass is clearly a message we wish to spread across the whole campus and community.

Our goal for this year is to support our whole community by helping our students, staff, teachers, parents and families to understand:

• The definition of respect.
  • That bullying is a behavior choice, meaning that we can choose to bully or not.
  • That we can respectfully disagree with each other i.e. we don’t have to be best friends or always agree with each other but we do have to respect each other.
  • That we all need to choose to respect each other both face to face and online.

We will promote our theme “Choose Respect” during the school year and we will be celebrating our anti-bullying week on November 12 – 16. In the coming weeks we will be sending you more information on how you can help us to spread the word and help make bullying something that is not acceptable in our school! We will be sending more information on how you can support the community.

If you have any ideas we invite you to share them with us. You can contact us by writing an email to abcteam@jfk.edu.mx

Respect! Give it to get it!

The ABC Team

¡Bienvenidos!

Nuestro tema para este año es “Elige el Respeto”, y nos complace poder compartirlo con ustedes, así como introducir algunas actividades que estamos planeando para este año.

Esta es una gran oportunidad para unir nuestro trabajo y crear conciencia sobre el bullying y todo el daño que hace, básandonos en uno de los valores de la escuela, que es el Respeto. El mensaje que claramente queremos mandar a todo el campus y a toda la comunidad es fomentar el respeto a los demás, en lugar de elegir la opción de bulear o acosar.

El objetivo del año es apoyar a toda la comunidad, ayudando a nuestros estudiantes, personal, maestros padres y familias a comprender:

• La definición de respeto.
  • Que el bullying es una decisión de comportamientos, esto quiere decir que podemos elegir “bulear” o no.
  • Que podemos no estar de acuerdo con los demás pero lo podemos demostrar de manera respetuosa, ej.: no tenemos que ser los mejores amigos o siempre estar de acuerdo con todos pero siempre podemos mostrarnos respetuosos.
  • Que todos necesitamos elegir respetar a los demás en persona o en línea.

Promocionaremos el tema “Elegir el Respeto” durante todo el ciclo escolar y se llevará a cabo la semana anti-bullying del 12 al 16 de noviembre. En las próximas semanas se enviará información para que nos apoyen a correr la voz y ayudar a ¡hacer del bullying un comportamiento no aceptable en nuestra escuela! También recibirán más información para unir esfuerzos y apoyar a la comunidad.

Si tienen algunas ideas los invitamos a compartirlas con nosotros escribiendo al correo abcteam@jfk.edu.mx

¡El Respeto! ¡Para recibirlo hay que darlo!

El equipo ABC