Mugs on Mondays -Volunteers

Dear High School Parents,

Our Design Thinking Student Council committee has been working very hard on discovering solutions towards an even stronger high school climate and culture.

One solution that the committee proposed was to start our week off with a community-building school-wide event in the mornings with energy, convivencia, and positivity. Last week we celebrated our first "Mugs on Mondays" event, where students brought an empty mug to fill with school-provided juice or tea, and members of Student Council brought small bites to eat to start the mornings right!

The event was a huge success, with the majority of the school participating, and everyone had a smile on their face. I do not know if I can claim a correlation, but an interesting reflection to make is that there were no discipline incidents for the full day.

In order to make Mugs on Mondays a strong high school tradition, we would love to invite parents and families to help with this community event. If you would be interested in sending a small breakfast item to pass for an upcoming Mugs on Mondays event, please contact Elena Urquiza, parent of two high school students, who will be coordinating volunteers for this new high school tradition. She can be reached by email at elenauv@yahoo.com.mx. Big thanks to Elena for helping organize this!

Thank you in advance to all that are able to contribute.

As always, if you have any questions or comments, please feel free to reach me at jszymborski@jfk.edu.mx.

Have a great week,
Jacob

Estimados padres familia de preparatoria:

Nuestro comité del Consejo Estudiantil de Design Thinking ha estado trabajando arduamente para encontrar soluciones que logren fortalecer el ambiente y cultura escolar.

Una de las soluciones que propuso el comité fue comenzar nuestra semana con un evento de integración con toda la comunidad de preparatoria, para iniciar la mañana con energía, convivencia y con una actitud positiva. La semana pasada celebramos nuestro primer evento "Trae tu taza los lunes", donde los estudiantes trajeron una taza vacía para llenar con jugo o té proporcionado por la escuela, y los miembros del Consejo Estudiantil trajeron bocadillos para iniciar la mañana de una forma ideal.

El evento fue un gran éxito, contando con la participación de la mayoría de preparatoria, y todos tenían una sonrisa en su rostro. No sé si puedo decir que esté relacionado, pero un dato interesante a tomar en cuenta es que no hubo incidentes de disciplina durante todo el día.

Con el fin de convertir “Trae tu taza los lunes” en una fuerte tradición de preparatoria, nos encantaría invitar a los padres y las familias a apoyarnos en este evento comunitario. Si está interesado en aportar algo pequeño para desayunar en un próximo evento de “Trae tu taza los lunes”, comuníquese con Elena Urquiza, madre de dos estudiantes de preparatoria, quien estará coordinando voluntarios para esta nueva tradición. Puede comunicarse con ella por correo electrónico a elenauv@yahoo.com.mx. ¡Muchas gracias Elena por ayudarnos a organizar esto!

Gracias de antemano a todos los que puedan contribuir a este evento.
Como siempre, si tiene alguna pregunta o comentario, no dude en comunicarse conmigo al jszymborski@jfk.edu.mx.

Que tengan una feliz semana,
Jacob