Our Journey to achieve the extraordinary

SCHOOLIMPROVEMENTPLAN

Dear members of the community,

Last August I unveiled our new Guiding Statements including the Mission and Vision. It has been a pleasure to see how well these have been received, and all the work going on in every section and department to begin the alignment of all we do to Lead, Serve and Create Beauty!

The next major step in this process is to build a strong School Improvement Plan.

As our Vision is ‘To Achieve the Extraordinary’, we see our plan to get there as a journey along a road into the distance. This is a journey that involves all of us, the road being enriched by all of our experiences and wishes for the JFK.

This is why we have named this project Our Journey to Achieve the Extraordinary.

A successful improvement plan will need to consider how we will develop and build on the best educational practices available. But it should be more than that. It should also consider all the business elements required to ensure the strength, stability and growth of our institution, and the best uses of the resources we have available. And finally it must take into consideration the dreams of all of us as stakeholders, and how we see the JFK as we move to the next level, to Achieve the Extraordinary.

We are now in the process of developing this School Improvement Plan, Our Journey. This will be ready to be shared with the community in August. Each year our Key Priorities will be taken from this plan and we will be involving the community far more in future years in helping us make the changes we need.

In the meantime we will be inviting a great many staff, students and parents to help join us on Our Journey and to build our School Improvement Plan this semester.

To support us in the development of this exciting new project we now have the support of two professional consultancies, and we are all working closely to ensure the most complete and professional plan for the next five years possible.

The two consultancy companies are:

USC Business Consulting and Strategic Clarity Group.

Over the coming weeks and months, we will be introducing some of the exciting new plans already being established to take our school to the next level, and we will be calling on many of you to participate in surveys, focus groups and interviews along with our consultants to help us on Our Journey to Achieve the Extraordinary.

Best wishes,

Adrian Leece
General Director
Our Journey to Achieve the Extraordinary

Queridos miembros de la comunidad:

En el mes de agosto presenté las nuevas directrices, las cuales incluían nuestra Misión y Visión. Ha sido un placer ver lo bien que se han recibido y todo el trabajo que se está realizando en cada sección y departamento para comenzar la alineación de todo lo que hacemos para, ¡liderar, servir y crear belleza!

El siguiente paso importante en este proceso es construir un Plan de Mejora Escolar sólido.

Como nuestra visión es: "Lograr lo extraordinario", vemos nuestro plan para llegar allí como un viaje a lo largo de un camino. Este es un viaje que nos involucra a todos y este camino se enriquece con nuestras experiencias y buenos deseos para nuestra escuela.

Por eso hemos denominado a este proyecto, “Our Journey to Achieve the Extraordinary” (Nuestro Viaje para lograr lo Extraordinario).

Para que este plan de mejora sea exitoso, se deberá considerar cómo desarrollaremos y construiremos las mejores prácticas educativas disponibles. Pero será más que eso; también se considerará todos los elementos comerciales necesarios para garantizar la solidez, la estabilidad y el crecimiento de nuestra institución, y el mejor uso de los recursos que tenemos disponibles. Finalmente, se deben tener en cuenta los sueños de todos nosotros como partes interesadas y el cómo vemos a la escuela a medida que avanzamos al siguiente nivel, para así lograr lo extraordinario.

En este momento estamos en el proceso de desarrollar este plan de mejora escolar: “Our Journey”. El cual estará listo para el mes de agosto y será compartido con toda la comunidad. Cada año, nuestras prioridades clave se tomarán de este plan y en los próximos años involucraremos mucho más a la comunidad para así ayudarnos a realizar los cambios que sean necesarios.

Mientras tanto, estaremos invitando a varios empleados, alumnos y padres para que nos ayuden en el proyecto de “Our Journey” y así construir nuestro plan de mejora en este semestre.

Para apoyarnos en el desarrollo de este nuevo y emocionante proyecto, contamos con el apoyo de dos consultorías profesionales, y todos estamos trabajando estrechamente para garantizar el plan más completo y profesional para los próximos cinco años.

Las dos empresas consultoras son:

USC Business Consulting y Grupo de Claridad Estratégica.

Durante las próximas semanas y meses, presentaremos algunos de los nuevos y emocionantes planes que se estarán estableciendo para llevar a nuestra escuela al siguiente nivel, y solicitaremos a muchos de ustedes que participen en encuestas, sesiones de grupo y entrevistas junto con nuestros consultores para ayudarnos así lograr nuestro viaje hacia lo extraordinario.

Cordialmente,

Adrian Leece