Parent Talks

Dear parents,

During the last two years we have worked hard to establish a more formal and useful program of conferences for parents to help us all learn about the various themes and challenges facing our children as they grow up in this changing world.
Our program, now recognized clearly as “Parent Talks”, has proved successful and popular.

This year we have managed to attract a series of excellent speakers and we are working hard to maintain and even build on this quality.
However, it is also true that bringing to you quality expert speakers also means spending a lot of money. Professional speakers charge for their services and this is understandable.

It has been decided that we should ask for a contribution at the door for all those attending these conferences.
The idea is not to make a profit, indeed we are not even trying to recuperate the costs. We are only looking to reduce the overall cost to the school. Those attending the conferences can help us by contributing to this cost and help us support the program for years to come.

This will permit us to:
  • Continue with the number of speakers we invite to the school.
  • Continue to look for quality speakers that can support our parents, even if their services are more expensive.

We understand that while some have suggested and support us charging so that we can build on the quality of this program, not everyone agrees. We do hope however, that with just a minimal charge of $50 pesos per conference we can maintain the value and success of Parent Talks, and that we can count on your continued support.

100% of this contribution will be dedicated to help support and grow the Parent Talks Program for future years.

Thank you for your support and understanding

Best wishes,

Adrian Leece
Director General

Estimados padres de familia:

Durante los últimos dos años, hemos estado trabajado arduamente para establecer un programa de conferencias más formal y útil para que los padres nos ayuden a aprender sobre los diversos temas y desafíos que enfrentan nuestros hijos a medida que crecen en este mundo tan cambiante.

Nuestro programa, ahora reconocido claramente como “Parent Talks”, ha resultado ser muy exitoso y popular.

Este año hemos logrado atraer una serie de excelentes conferencistas y estamos trabajando proactivamente para mantener e incluso incrementar la calidad de estos.

Sin embargo, también es cierto que contar con expertos oradores de calidad también significa gastar mucho dinero. Los conferencistas profesionales cobran por sus servicios, y esto es comprensible.

Se ha decidido que podríamos pedir una pequeña contribución a la entrada de la puerta de $50 pesos por conferencia para todos los que asisten a estas.

La idea no es obtener ganancias, de hecho, ni siquiera estamos tratando de recuperar los costos. Solo buscamos reducir el costo general para la escuela. Quienes asisten a las conferencias pueden ayudarnos contribuyendo a este costo y ayudándonos a apoyar el programa durante los próximos años.

Esto nos permitirá:

• Continuar con el número de oradores que invitamos a la escuela.
  • Continuar buscando conferencistas de excelente calidad que puedan apoyar a nuestros padres, incluso si sus servicios son más caros.

Entendemos que, si bien algunos no están de acuerdo con esto, otros si lo han sugerido que nos ayudarán con la cooperación para poder aprovechar la calidad de este programa. Esperamos que con este significativo cargo mínimo por conferencia podamos mantener el valor y el éxito de estos Parent Talks, y que podamos contar con su apoyo continuo.

El 100% de esta contribución se dedicará a ayudar a respaldar y hacer crecer el Programa de Parent Talks para los próximos años.

Gracias por su apoyo y comprensión.

Mis mejores deseos,

Adrian leece