MS Living Museum

“It all started one night when I was sitting down, eating dinner with my family...” 

“It’s not racism, we are just having the strongest people of our country be the workers!” 

“The government today still does not recognize this happened.”  


These are some of the things my 8th grade students said when I visited their Living Museum exhibit on Monday.  This interdisciplinary project with Humanities and English class spanned three weeks of learning about modern and historical genocides; understanding the ten steps in creating a situation of genocide, and seeing how history may be repeating itself, over and over.   


Students had to represent the figures of aggressor or perpetrator, victim, and bystander while explaining how these atrocities could have occurred on the scale of millions dead in places like in the Ottoman empire, 1990s Rwanda, and the Soviet Union.  I am grateful for the sensitivity, empathy, and passion with which our talented 8th graders were able to approach this topic, present perspectives, and give us visitors a warning for the future, “If you see something bad happening, do something about it.  Don’t just walk away.” 

 

------------------------------------------------------------------------

“Todo comenzó una noche cuando estaba sentada cenando con mi familia...”

“¡No es racismo, solo estamos haciendo que los trabajadores sean las personas más fuertes de nuestro país!”

“El gobierno no reconoce que esto sucedió.” 

 

Estas son algunas de las cosas que los alumnos de 8º grado dijeron cuando visité la exposición del Museo viviente el lunes. Este proyecto interdisciplinario con Humanidades y la clase de Inglés abarcó tres semanas de aprendizaje sobre genocidios modernos e históricos; comprender los diez pasos para crear una situación de genocidio y ver cómo la historia puede repetirse una y otra vez.

 

Los alumnos tenían que representar las figuras del agresor o perpetrador, la víctima y el espectador mientras explicaban cómo estas atrocidades podrían haber ocurrido en la escala de millones de muertos en lugares como el Imperio Otomano, Ruanda de la década de los 90 y en la Unión Soviética. Estoy agradecida por la sensibilidad, la empatía y la pasión con la que nuestros talentosos alumnos de 8° grado pudieron abordar este tema, presentar perspectivas y darnos a los visitantes una advertencia para el futuro: “Si ves que algo malo sucede, haz algo al respecto. No te alejes simplemente”.

 

MS

 

ms

 

ms

 

ms

 

ms

 

museum

museum

museum

museum

museum