Students recognized by Costa Rica’s Embassy

Our students María Jose, Isabella and Nicolás were awarded for their participation in Costa Rica’s Bicentennial contest. The family received recognition from Costa Rica’s ambassador, Marcelo Prieto Jiménez.

Because of the Bicentennial Independence of Central America from Spain Celebration, the embassy of Costa Rica in Mexico invited the Costa Rica community to participate in a series of long-distance contests, to give more relevance to such a special commemoration, due to the restrictions and health and safety protocols.

“These types of events are a way to involve our children in the traditions, customs and history of our country. It’s also a way for them to understand the idiosyncrasy and essence of our family. We also believe it is important to enrich their knowledge of different cultures, since we have been blessed to be able to live in different countries that have increased our experience of traditions, history and celebrations” Mrs. Alejandra B said.

About the participation of their kids in the contest, Mrs. Alejandra mentions “when we shared the announcement to our kids, it was unanimous and spontaneous their desire to participate in the drawing activity, which was the one they considered more representative to share their feelings”.

For the family, “Mexico definitely provides to foreign people a cultural, historic, and culinary variety that allows to live unique experiences. As a family, we are thankful to God to have given us this opportunity to live in Mexico, and specially to be located in Queretaro. We have enjoyed so much Mexico as a country, but what we love the most it’s the joy and Mexican pride for their traditions and customs”.

Congratulations!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nuestros alumnos María José, Isabella y Nicolás, fueron premiados por su participación en el concurso del Bicentenario de Costa Rica. La familia recibió el reconocimiento de manos del Embajador de Costa Rica en México, Marcelo Prieto Jiménez.

Debido a la celebración del bicentenario de la independencia de Centroamérica de España, el equipo consular de la embajada de Costa Rica en México convocó a la comunidad costarricense a participar en una serie de concursos no presenciales para darle mayor relevancia a tan especial conmemoración, debido a las restricciones y protocolos de sana distancia.

De acuerdo con la Sra. Alejandra B, madre de nuestros estudiantes: "este tipo de eventos es una forma de trasladar a nuestros hijos las tradiciones, costumbres e historia del país de sus padres, sus abuelos y familiares cercanos, es una forma que ellos entiendan la idiosincrasia y esencia de su familia. Además, consideramos que es importante enriquecer sus conocimientos con diferentes culturas, tenemos la bendición de haber vivido en países que han enriquecido nuestra experiencia de familia con tradiciones, historia y celebraciones".

Sobre la participación de María José, Isabella y Nicolás, su mamá señala: "cuando compartimos el comunicado con nuestros hijos fue unánime y espontáneo su deseo de participar en la actividad de dibujo, la cual consideraron como la manera de expresión más bonita y representativa de sus sentimientos."

Para la familia "definitivamente México brinda al extranjero una gama cultural, histórica, culinaria y de biodiversidad que permite vivir experiencias únicas, como familia estamos agradecidos con Dios por la oportunidad de vivir en México, y especialmente por residir en Querétaro, hemos disfrutado mucho de México como país, y lo que más nos ha gustado es la alegría y orgullo del mexicano por sus tradiciones y costumbres."

¡Muchas felicidades!