Ecoclub News

We are so happy to share with everyone some of the interesting things that the JFK Ecoclub has been up to.

During this school year we started with many projects like: our greenhouse and outdoor school gardens, sowing and harvesting according to the season. Also, we have a worm composte bin where the organic waste (fruits, vegetables) from the ecoclub members' lunch is saved for our beautiful friends, the worms. This organic matter is converted into fertilizer (humus) that is used for our plants with the intention of keeping them in good condition. In addition, every Thursday in the Preschool and Elementary sections we have the participation of a group to collect paper and paperboard recycling.

Finally, we are preparing for our 7th Environmental Fair and we would love for our entire community to join in some activity. We will be giving more exiting news soon!

Marlene Cruz López
Environmental Program
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Estamos muy contentos de compartir en este espacio cosas interesantes que tiene el Ecoclub del JFK.

Durante este ciclo escolar arrancamos con varios proyectos: como nuestros huertos escolares en invernadero y en exteriores sembrando y cosechando de acuerdo a la temporada. También, tenemos una lombricompostera en donde los residuos orgánicos (frutas, verduras) del lunch de los miembros del ecoclub guardan para nuestras lindas amigas, las lombrices. Esta materia orgánica la convierten en abono (humus) que sirve para nuestras plantas con la intención de mantenerlas en buenas condiciones. Además, en las secciones de kínder y primaria todos los jueves tenemos la participación de un grupo para hacer la recolección de papel y cartón asegurando su reciclaje.

Por último, nos estamos preparando para nuestra 7° Feria ambiental y nos encantará que toda nuestra comunidad se sume en alguna actividad ¡Pronto estaremos dando más noticias!
¡Hasta la próxima!

Marlene Cruz  López