Music Band

The Band and Strings project began in our School in 2008, with only a Band made up of 14 students from ES, MS and HS. The following year, we included a Jr Band (which catered to beginners), in order to offer 2 different levels in our class.

In 2010 we had the idea of ​​incorporating a group of Strings, and by 2011, the String already had 2 groups.

Since 2012, we have 3 Wind (and Percussion) groups and 3 String groups, which allows us to provide a much more focused teaching to the level at which each of our students is.

We traditionally offer our Christmas Concerts in December, and others as the end of the school year approaches.

Throughout these years, more than 350 students have participated in our program, which has allowed us to bring our young people closer to Art and Music in particular.

—--------------------------------------------

El proyecto de Banda y Cuerdas comenzó en nuestra Escuela en el año 2008, sólo con una Banda integrada por 14 alumnos de ES, MS y HS. Al año siguiente, incluímos una Jr Band (que atendía a los principiantes) , para poder ofrecer 2 niveles diferentes en nuestra clase.

En el año 2010 tuvimos la idea de incorporar un grupo de Cuerdas, y para el 2011, la Cuerda ya tenía 2 grupos.

Desde el 2012, tenemos 3 grupos de Alientos (y Percusión) y 3 grupos de Cuerda, lo que nos permite brindar una enseñanza mucho más enfocada al nivel en que se encuentran cada uno de nuestros estudiantes.

Ofrecemos tradicionalmente nuestros Conciertos Navideños en Diciembre, y otros al acercarse el fin de año Escolar.

A lo largo de estos años, más de 350 alumnos han participado en nuestro programa, lo cual nos ha permitido acercar a nuestros jóvenes al Arte y a la Música en particular.