Friendships, Empathy and Self-Acceptance

The Second Step program in Middle School changes according to needs we detect in the generation.  Right now, in 6th grade students are looking at Friendships, with such topics as peer pressure, healthy friendships, online safety with friendships, how a good friend acts, and the difference between being friends and being friendly. In 7th grade, students are discussing Empathy, and how to be empathic with physical and emotional changes in my classmates, and how to respect diversity and avoid labels. In 8th grade, students are delving into Self-acceptance, tolerance, and expressing their emotions.

-------------------------------------------------------------------------------------

En Middle School el programa Second Step  se modifica de acuerdo con las necesidades que detectamos en cada generación. En este momento, los alumnos de 6° grado están analizando el tema de La Amistad, con detalles como la presión social, las amistades saludables, la seguridad en línea con las amistades, cómo actúa un buen amigo y la diferencia entre ser amigos y ser amigables. En 7° grado, los alumnos están descubriendo La Empatía y cómo ser empático con los cambios físicos y emocionales de mis compañeros de clase y cómo respetar la diversidad y evitar las etiquetas.  En 8° grado, los alumnos están profundizando en La Autoaceptación, la tolerancia y la expresión de sus emociones.