Extended Essay Bootcamp

This week we had in High School our “Extended Essay Bootcamp”, where basically the whole 12th grade was out of their regular classes and having a special day all about their extended essay, which is the final research project for the DP. They are looking at Research Methods, Data Analysis, and Evaluating Sources.

The students had the chance to have a class with Dave Brown, our Assistant Director, who taught the Research Methods class.

------------------------------------------------------------

Esta semana tuvimos en High School lo que se llama “Extended Essay Bootcamp”, donde básicamente los alumnos de 12vo salieron de sus clases regulares y tuvieron un día especial sobre su “Extended Essay”, que es su último proyecto de investigación de su diplomado. Vieron Métodos de investigación, Análisis de data, y Evaluación de recursos.

Los alumnos tuvieron la oportunidad de tener la clase de Métodos de Investigación con el Sub-Director de la escuela, Dave Brown.