CAS Projects: INEA

We are Marsha, Cassandra and Su Yeon, from 12th grade, and we are very excited to share with you our experiences in High school. We are going to be talking about the IB core. Wait for news about Creativity, Activity, Service (CAS), The Extended Essay and Theory of Knowledge (TOK) among others. These three IB core elements aim to broaden students' educational experience and challenge them to apply their knowledge and skills.

Today we want to present the CAS project: INEA (Instituto Nacional para la Educación de los Adultos)

Our school is proud to be the home for this adult education project. During this school year, on Tuesdays and Wednesdays from 4:00 pm to 6:00 pm, our partners will act as academic advisors for adults who are going to be prepared for taking exams to complete their elementary or middle school education. This experience allows them to use communication skills, empathy, and patience, as well as develop values like personal responsibility, commitment and caring.

Those who are  involved in education know that this is a strong challenge, but it brings great personal satisfaction.

Congratulations to our classmates who have chosen to be part of this amazing work.

If you know someone over 15 years old who wants to finish their Elementary or Middle School studies you can contact the teacher Verónica Díaz [email protected] ext. 1916

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Somos Marsha, Cassandra y Su Yeon de 12o y estamos muy emocionados de compartir con ustedes nuestras experiencias en High School. Vamos a estar platicando sobre el IB Core. Esperen noticias sobre Creativity, Activity, Service (CAS), The Extended Essay, and Theory of Knowledge (TOK), entre otros. Estos componentes del IB Core tienen como objetivo ampliar la experiencia educativa de los alumnos y desafiarlos a aplicar sus conocimientos y habilidades.

En esta ocasión queremos presentar el proyecto de CAS: INEA (Instituto Nacional para la Educación de los Adultos).

Nuestra escuela se enorgullece en ser una plaza para esta labor. Los días lunes y miércoles de 4:00pm a 6:00pm recibimos adultos que se preparan para obtener su certificado de educación primaria o secundaria. Nuestros compañeros asumen el rol de asesores académicos apoyándolos en la preparación para sus exámenes y en el uso de las computadoras. Esta experiencia les permite desarrollar habilidades de comunicación, empatía, paciencia y practicar valores como responsabilidad, compromiso y solidaridad. Los que están involucrados en la educación, saben que esto es un fuerte reto que brinda muchas satisfacciones personales.

Una felicitación y reconocimiento a nuestros compañeros que decidieron ser parte de esta hermosa labor.

Si conoces a alguien mayor de 15 años, que quiera terminar sus estudios de primaria o secundaria, puedes contactar a la maestra Verónica Díaz [email protected] ext.1916

inea
inea1