Extended Essay

In the International Baccalaureate Diploma Program in High School, the Extended Essay is one of three parts that must be completed to obtain the diploma. It is a 4000-word essay in which students have the freedom to explore topics of interest outside of the classroom.

It is an opportunity to showcase your research, analytical, critical and reflective thinking skills.

In the following video, some of our students describe their experiences with the Extended Essay.

---------------------------------------------

En el programa del diploma del Bachillerato Internacional (IB) en prepa, la monografía o el Extended Essay es uno de los tres componentes que se deben completar para obtener el diploma. Es un ensayo de 4000 palabras donde los alumnos tienen la libertad de explorar temas que se ven fuera de clase. Es una oportunidad para mostrar sus habilidades de investigación, análisis, pensamiento crítico y reflexivo.

En el siguiente video algunos de nuestros alumnos describen sus experiencias de la monografía.

cas