JFK’s Food Drive is Here!

JFK’s Food drive is one of its traditions that even during the pandemic continued to take place, and once more is coming back! This event searches to collect donations of kilograms of rice, sugar, and beans from any of our school’s levels for Queretaro’s Food Bank. The Food Bank has a very important role since it helps 4,858 institutions, 4,187 communities, 2,331 urban communities, and 1846 rural communities. 28% of them are children, 13% teenagers, 49% adults, and 10% seniors. Specifically, Queretaro’s Food Bank helps improve nutrition in 62 institutions, 58 communities within 13 municipalities in Queretaro, and 143 cases of seniors or people with an illness.  The mission of the institution is to rescue food to fight hunger and improve the nutrition of the vulnerable population in Mexico.

This year’s Food Drive has already started and is accepting donations of kilograms until November 24th. Currently, the goal is to reach 2,500 kilograms of donations. Not only that, but it will also involve fun activities during recess time in which anyone can participate by donating 1 kilogram or 10 pesos, such as Trivia, a Lip Sync, Musical Chairs and Bowling! For High School, bring your kilos to the orange container on the foro, and for Middle School leave them at the bottom of the stairs with NJHS members before school. Make sure to participate in this great event that searches to help an even greater cause!

-------------------------------------------------------------

¡Ya llegó la colecta de alimentos!

La colecta de alimentos de JFK es una tradición que incluso durante la pandemia continuó, ¡y una vez más está de regreso!

Este evento busca acopiar kilos de arroz, azúcar, frijol o cualquier alimento no perecedero con la participación de todas las secciones de nuestra escuela para ayudar al Banco de Alimentos de Querétaro. El Banco de Alimentos tiene un papel muy importante ya que ayuda a 4.858 instituciones, 4.187 comunidades, 2.331 comunidades urbanas y 1846 comunidades rurales. El 28% de ellos son niños, el 13% adolescentes, el 49% adultos y el 10% adultos mayores. Específicamente, el Banco de Alimentos de Querétaro ayuda a mejorar la nutrición en 62 instituciones, 58 comunidades de 13 municipios de Querétaro y 143 casos de adultos mayores o personas con alguna enfermedad. La misión de la institución es rescatar alimentos para combatir el hambre y mejorar la nutrición de la población vulnerable en México.

La colecta de alimentos de este año ya comenzó y se reciben donaciones hasta el 24 de noviembre. Actualmente, la meta es llegar a los 2,500 kg.

Nuestra campaña también incluye actividades divertidas durante el recreo en las que estudiantes de High School, pueden participar donando 1 kilogramo o 10 pesos, como Trivia, Lip Sync, Sillas Musicales y Bolos.

En High School, puedes dejar tus kilos de alimento en el contenedor naranja que está en el foro, y para Middle School, al pie de las escaleras con los miembros de NJHS antes de la escuela.

¡Asegúrate de participar en este gran evento que busca ayudar a una causa aún mayor!

Alimenta a una familia con tu donación.

poster

fd