UNIDOS CAS Project

CAS Project “UNIDOS”

On Saturday, November 5th, our school was host to the UNIDOS' event, where the local theater group "La Metamorfosis" performed a play for our guests in the auditorium, with the participation of 75 people, all in an atmosphere of trust, inclusion and friendship.

A group of High School students participate with this organization as part of its CAS (Creativity, Activity and Service) program.

“UNIDOS” is an association that works with people with disabilities and promotes interaction between people with and without disabilities. This to arouse empathy, promote inclusiveness and raise awareness about disability in the society.

This event was part of its "Days of Fall Role" program. Where "Aliados" (non-disabled volunteers) and "Amigos" (people with disabilities) hang out together every Saturday for the duration of the season doing various activities such as: a cooking workshop, bowling, going to the zoo, Halloween costume party, trampoline park, and in this case, the theater play.

Many times, the implications of such activities could be considered out of reach or unsuitable for a person with a certain disability. In UNIDOS, everyone is encouraged to do what they set out to do, regardless of whether they are a person with or without a disability. All this, while creating awareness of the disabled community through direct contact with them, primarily in the allies.  UNIDOS helps us break prejudices, and to empower people with disabilities, while celebrating empathy.

Our school received recognition for participating in actions that promote an inclusive community. We are so proud to contribute this experience to Lead, Serve and Create Beauty!

Check out this short video from the JFK HS alumni who participated as "aliados" in this past UNIDOS’ Fall program.

-------------------------------------------------------------------------------------

Proyecto de CAS “UNIDOS”

El sábado 5 de noviembre, nuestra escuela fue anfitriona del evento de la asociación UNIDOS, donde se llevó a cabo la obra de teatro del grupo queretano “La Metamorfosis” en el Auditorio, con la participación de 75 personas, todos en un ambiente de confianza, inclusión y amistad.

Un grupo de estudiantes de High School, participan con esta organización como parte de su Programa de CAS “Creatividad, Actividad y Servicio”.

UNIDOS tiene como propósito integrar a personas con discapacidad y jóvenes voluntarios, para que a través de diferentes actividades, promuevan la empatía, solidaridad y el sentido de comunidad.

Este evento fue parte de su programa “Días de Rol de Otoño”, donde los Aliados (personas voluntarias sin discapacidad) y Amigos (personas con discapacidad) conviven juntos cada sábado por la duración de la estación del año haciendo diversas actividades como: taller de cocina, boliche, ir al zoológico, fiesta de disfraces en Halloween, parque de trampolines, y en este caso, la obra de teatro.

Muchas veces las implicaciones de dichas actividades podrían considerarse fuera del alcance para una persona con alguna discapacidad. En UNIDOS se fomenta, que todos pueden hacer lo que se proponen, sin importar si es una persona con o sin discapacidad. Todo esto, mientras se va creando conciencia para lograr una comunidad incluyente a través del contacto directo con ellos. “Unidos” ayuda a romper prejuicios y a empoderar personas con discapacidad, al mismo tiempo que celebra la empatía.

Nuestra escuela recibió un reconocimiento por participar en acciones que promueven una comunidad incluyente. ¡Nos sentimos muy orgullosos de contribuir con esta experiencia para liderar, servir y crear belleza!

Te compartimos este breve video de los alumnos de HS que participaron como "aliados" en este programa de UNIDOS.

unidos