How do we gain knowledge?

Theory of Knowledge (TOK) is one of the three components of the IB Diploma Program. This course encourages students to reflect on the nature of knowledge: how it is produced, how it is acquired, and what can be done with it. TOK uses knowledge questions to guide students to gain a wide perspective about a specific topic. Knowledge questions are explained deeper in the following poster!

—-------------------------------

La Teoría del Conocimiento (Theory of Knowledge o TOK) es uno de los tres componentes del programa de diploma del IB. Este curso ayuda a que los alumnos reflexionen sobre la naturaleza del conocimiento: cómo se produce, cómo se obtiene y qué se puede hacer con ello. TOK utiliza preguntas del conocimiento (knowledge questions) para guiar a los estudiantes a adoptar una perspectiva amplia sobre un tema específico. Las preguntas del conocimiento se explican de manera más profunda en el siguiente poster.

tok