Tech Tip of the week

Protect your important files by regularly backing them up to the cloud or an external hard drive. Use strong passwords and enable two-factor authentication for added security. #JFKSchoolTechTips
 
Regularly backup important files and documents to avoid losing them in case of a computer crash or other technical issues. This can be done using cloud storage services such as Google Drive, OneDrive, or Dropbox, or by manually backing up files to an external hard drive.

It is also recommended to use strong and unique passwords for all accounts, and to enable two-factor authentication whenever possible to further enhance account security.


2 videos explaining how to back up files and how to create strong passwords. 

- How to back up files on Google Drive: http://y2u.be/CPjO6DWln4U
- Tips for creating strong passwords: http://y2u.be/IhlXtBNNuKs
 
---------------------------------------------------------------------------------------------
 
Proteja sus archivos importantes haciendo copias de seguridad periódicas en la nube o en un disco duro externo. Use contraseñas seguras y habilite la autenticación de dos factores para mayor seguridad. 
 
Realice copias de seguridad de archivos y documentos importantes con regularidad para evitar perderlos en caso de un fallo del ordenador u otros problemas técnicos. Esto se puede hacer usando servicios de almacenamiento en la nube como Google Drive, OneDrive o Dropbox, o haciendo una copia de seguridad manual de los archivos en un disco duro externo.
 
También se recomienda utilizar contraseñas seguras y únicas para todas las cuentas y habilitar la autenticación de dos factores siempre que sea posible para mejorar aún más la seguridad de la cuenta.
 
2 vídeos que explican cómo hacer una copia de seguridad de los archivos y cómo crear contraseñas seguras.
- Cómo hacer una copia de seguridad de archivos en Google Drive: http://y2u.be/CPjO6DWln4U
- Tips para crear contaseñas seguras: http://y2u.be/IhlXtBNNuKs