Emma Anderson will visit our campus

We are pleased to welcome Emma Anderson to our campus for a 3-day workshop with Math teachers and curriculum leaders on May 23, 24 and 25. 

Emma Anderson is an internationally recognized math educator and consultant who has presented at numerous conferences hosted by Tri-Association, EARCOS, NESA and various other associations and schools around the world. We are thrilled that Ms. Anderson will be working with our teachers as we continue our journey to improve student learning and strive to achieve the extraordinary. 

Ms. Anderson will lead workshops for teachers at JFK to improve our understanding of planning, assessment and instruction in the area of mathematics. She is a proponent of responsive teaching, “the process of stepping in and out of a learning task to support the student’s individual needs and growing independence. This process has also been referred to as scaffolding. Responsive teaching involves observing students carefully and, as Goodman (1996) put it, “figuring out where they are going and then helping them get there.” Ms. Anderson frames responsive teaching around three central questions:

  1. Where are we going (learning targets)?

  2. Where is the student on the learning journey (learning progressions)?

  3. How do we keep the learning moving forward (feedback and instructional decisions)? 

Erma Anderson’s Workshop

Day 1 May 23. K-5 NUMBER SENSE 

We will explore ways of representing numbers, relationships between number systems, the meaning of operations and how they relate to one another. We will explore computation within the number system as a foundation for algebraic thinking.  A focus will be the importance of providing opportunities for students to engage in solving rich mathematical tasks. 

Day 2 May 24.  6-10 PROPORTIONAL REASONING

We will explore the content and the mathematical practices which support the rational numbers and proportional reasoning progressions. Attention will be given to the progressions of fractions, rational numbers, decimals, percents, and ratio and proportions to develop proportional reasoning skills. Problem solving will be a major emphasis of the session. 

DAY 3 May 25. 

Visits to classrooms, discussions with small groups or individual teachers. 

The focus can be the same or can vary by grade level or division.  

Again, we are very excited to have Erma Anderson act as a consultant for our math teachers and look forward to sharing our progress in math teaching and learning.

About Ms. Anderson 

EMMA ANDERSON is a former High School physics and mathematics teacher and Albert Einstein Distinguished Fellow in the US Senate. She was a Senior Program Officer with the National Research Council assisting in the development of the National Science Education Standards and a Christa McAuliffe Fellow with the National Foundation for the Improvement of Education.

----------------------------------------------

Nos complace dar la bienvenida a Emma Anderson a nuestro campus para un taller de 3 días con maestros de Matemáticas y líderes curriculares los días 23, 24 y 25 de mayo.

Emma Anderson es una educadora y consultora de matemáticas reconocida internacionalmente que se ha presentado en numerosas conferencias organizadas por Tri-Association, EARCOS, NESA y varias otras asociaciones y escuelas de todo el mundo. Estamos encantados de que la Sra. Anderson trabaje con nuestros maestros a medida que continuamos nuestro viaje para mejorar el aprendizaje de los estudiantes y nos esforzamos por lograr lo extraordinario.

La Sra. Anderson dirigirá talleres para maestros en JFK para mejorar nuestra comprensión de la planificación, evaluación e instrucción en el área de matemáticas. Ella es una defensora de la enseñanza receptiva, “el proceso de entrar y salir de una tarea de aprendizaje para apoyar las necesidades individuales del estudiante y su creciente independencia. Este proceso también se ha denominado andamiaje. La enseñanza receptiva implica observar a los estudiantes detenidamente y, como dijo Goodman (1996), “descubrir hacia dónde se dirigen y luego ayudarlos a llegar allí”. La Sra. Anderson enmarca la enseñanza receptiva en torno a tres preguntas centrales:

¿Hacia dónde vamos (objetivos de aprendizaje)?

¿Dónde está el estudiante en el viaje de aprendizaje (progresiones de aprendizaje)?

¿Cómo mantenemos el aprendizaje avanzando (retroalimentación y decisiones de instrucción)?

Taller de Erma Anderson

Día 1 23 de mayo. SENTIDO NUMÉRICO K-5

Exploraremos formas de representar números, relaciones entre sistemas numéricos, el significado de las operaciones y cómo se relacionan entre sí. Exploraremos la computación dentro del sistema numérico como base para el pensamiento algebraico. Un enfoque será la importancia de brindar oportunidades para que los estudiantes participen en la resolución de tareas matemáticas complejas.

Día 2 24 de mayo. 6-10 RAZONAMIENTO PROPORCIONAL

Exploraremos el contenido y las prácticas matemáticas que soportan los números racionales y las progresiones de razonamiento proporcional. Se prestará atención a las progresiones de fracciones, números racionales, decimales, porcentajes y razones y proporciones para desarrollar habilidades de razonamiento proporcional. La resolución de problemas será un énfasis principal de la sesión.

DÍA 3 25 de mayo.

Visitas a las aulas, debates con pequeños grupos o profesores individuales. El enfoque puede ser el mismo o puede variar según el nivel de grado o la división.

Una vez más, estamos muy emocionados de que Erma Anderson actúe como asesora de nuestros maestros de matemáticas y esperamos compartir nuestro progreso en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas.

Acerca de la Sra. Anderson

ERMA ANDERSON fue profesora de física y matemáticas en la escuela secundaria y miembro distinguido de Albert Einstein en el Senado de los Estados Unidos. Fue oficial sénior de programas en el Consejo Nacional de Investigación ayudando en el desarrollo de los Estándares Nacionales de Educación en Ciencias y becaria Christa McAuliffe en la Fundación Nacional para la Mejora de la Educación.