UNIVERSITY CONNECTION ACTIVITIES

Throughout the year, our College Counselling Department has been in constant contact with different institutions and universities from Mexico and abroad to reinforce our academic relationships; so that we can offer the best and most updated university opportunities and scholarships to our senior students. Especially this week our college counselor participated in different events with national universities with whom we have special agreements.

On May 16th, our school participated in the 10th Anniversary of Universidad Mondragón where our State Governor, Mauricio Kuri was present as well as different academic personalities coming from Spain. On the same day our school participated in a reconnection college counselor event with Universidad de las Américas de Puebla, who shared an update on all their new university and master programs.

On May 18th, we were also very happy to receive 16 welcome kits for the future Universidad Anáhuac students starting their Bachelor’s degree next August 2023.

On May 19thUniversidad Panamericana visited us to give our school a recognition for the excellent academic performance our JFK alumni are having in their institution as well as the ones already graduated from that institution.

CEDIM School of Design from Monterrey, visited as well our school to grant three scholarships for students showing a great creative potential.

------------------------------------------------------------------------------------------

A lo largo del año, nuestro Departamento de Consejería Universitaria ha estado en constante contacto con diferentes instituciones y universidades de México y el extranjero para reforzar nuestras relaciones académicas; para que podamos ofrecer las mejores y más actualizadas oportunidades universitarias y becas a nuestros estudiantes de último año. Especialmente esta semana nuestro orientador universitario participó en diferentes eventos con universidades nacionales con quienes tenemos convenios especiales.

El pasado 16 de mayo, nuestro colegio participó en el 10º Aniversario de la Universidad Mondragón donde estuvo presente el Gobernador del Estado, Mauricio Kuri, así como diferentes personalidades académicas provenientes de España. El mismo día, nuestra escuela participó en un evento de orientación universitaria de reconexión con la Universidad de las Américas de Puebla, quienes compartieron una actualización sobre todos sus nuevos programas universitarios y de maestría.

El 18 de mayo también estuvimos muy contentos de recibir 16 kits de bienvenida para los futuros estudiantes de la Universidad Anáhuac que iniciarán sus estudios de licenciatura en agosto de 2023.

El pasado 19 de mayo nos visitó la Universidad Panamericana para entregarle a nuestra escuela un reconocimiento por el excelente desempeño académico que están teniendo nuestros egresados ​​del JFK en su institución así como los ya egresados ​​de dicha institución.

La Escuela de Diseño CEDIM de Monterrey, visitó también nuestra escuela para otorgar tres becas a estudiantes que demuestren un gran potencial creativo.

anahuac

couselor