MS-5th grade transition

Tuesday 25th of May, 5th grade students have set foot into the premises of what will be their learning environment for the next three years...they have visited Middle School for a fleeting moment. The day began by welcoming students into the Middle School Multi-Purpose Room (SUM) with an assembly lead by Ms. Camille (MS principal), Mr. Juan Camilo (J.C.- MS vice-principal) and Ms. Rocío (6th grade psychologist).

During the assembly students were exposed to how Middle School classes are regarding curiosity and knowledge, time management and responsibility. Once the assembly ended, NJHS (National Junior Honor Society) members were eagerly expecting 5th graders to make way of knowing the building and where they will be going frequently: classrooms, science lab, offices and more.

During the guided tour of the building, the frequent asked questions were answered by middle schoolers who have lived the process of the transition and who already know well how middle school works, the clubs they can participate in, the house competitions, how changing classrooms maybe a little challenge to overcome for the first week and later on easy to understand. Middle School looks forward to welcoming a generation who is ready to embrace the wonderful opportunities the section has to offer while creating beauty and achieving the extraordinary.

--------------------------------------

El martes 25 de mayo, los alumnos de 5to grado se han adentrado al recinto de lo que será su ambiente de aprendizaje por los próximos tres años…todos ellos han visitado secundaria por un momento fugaz. El día comenzó acogiendo a los alumnos en el Salón de Usos Múltiples de secundaria (SUM) en una asamblea dirigida por Ms. Camille (directora de secundaria), Mr. Juan Camilo (J.C.-MS subdirector) y por Ms.Rocío (psicóloga de 6to).

Durante la asamblea los alumnos fueron expuestos a cómo son las clases en secundaria a lo que concierne la curiosidad, el conocimiento, el buen manejo del tiempo y la responsabilidad. Una vez concluida la asamblea, miembros de NJHS (sociedad de honor por sus siglas en inglés) estaban esperando ansiosamente a los alumnos de 5to grado para abrir paso a conocer el edificio y los espacios que estarán frecuentando; salones, laboratorio de ciencias, oficinas y más.

A lo largo del tour guiado del campus, las preguntas frecuentes fueron respondidas por los mismos alumnos de secundaria que han vivido el proceso de transición y que ya conocen bien cómo funciona la sección, los clubes en los cuales pueden participar, sobre las competencias de casas y sobre cómo el cambiar de salón de clases constantemente puede ser un reto a conquistar y eventualmente sencillo de comprender. Secundaria se alegra en recibir a una generación que está lista para recibir las maravillosas oportunidades que ofrece la sección mientras se continúa creando belleza y logrando lo extraordinario.

ms