Change 4 a Change

5th grade PYP Exhibition students invited the JFK community to participate with actions in the Change 4 a Change Campaign, coming by bike, walking or carpooling to school on May 25, with the aim of reducing the use of gasoline.

In addition, they received prior training from the organization Saca la Bici.

About this experience, Monica Reims, member of our JFK Volunteer Moms team, told us: “This activity made me feel very proud of my son and his friends because it was the product of hard research and analysis work, interaction with professionals and organized civil associations; that demanded teamwork and critical thinking to detect real problems in their environment and offer viable solutions. With activities like this, it is clear to me that children are the engine we need to change the world, we just need to stop to listen and support them. I thank our school for teaching our children to think and getting involved in world problems from a young age; Thanks also to Mr. Dunn, to all the 5th grade teachers, to all the mentors who accompanied the students in their projects and to all the JFK families who joined these great initiatives.”

Check the complete photo galery HERE

--------------------------------------------------------------------------

Alumnos de 5 grado del PYP Exhibition, invitaron a la comunidad JFK a participar con acciones en la Campaña Cambia para un Cambio, viniendo en bicicleta, caminando o haciendo carpool a la escuela el pasado 25 de mayo, con el objetivo de disminuir el uso de gasolina.

Además, recibieron una capacitación previa por parte de la organización Saca la Bici.

Sobre la experiencia, Mónica Reims, mamá Voluntaria JFK, nos dijo: “Esta actividad me hizo sentir muy orgullosa de mi hijo y sus amigos porque fue producto de un arduo trabajo de investigación y análisis, de interacción con profesionistas y asociaciones civiles organizadas; que demandaron trabajo en equipo y pensamiento crítico para detectar problemas reales de su entorno y ofrecer soluciones viables. Con actividades como esta, me queda claro que los niños son ese motor que necesitamos para cambiar el mundo, solo necesitamos detenernos a escucharlos y apoyarlos.

Agradezco a nuestra escuela por enseñar a nuestros hijos a pensar y desde chicos involucrarse en los problemas del mundo; gracias también a Mr. Dunn, a todas las maestras de 5to, a todos los mentores que acompañaron a los alumnos en sus proyectos y a todas las familias JFK que se sumaron a estas grandes iniciativas.”

Ver la galería de fotos completa AQUÍ

change