11th Grade Parents

11th Grade Parents,

Over the past two weeks, I’ve received feedback regarding the cancellation of the generation trip from a range of people and listened to many perspectives. Thank you for having the confidence to write or speak with me here on campus.

The purpose of generation trips is to bring all the generation together for experiential learning and “convivencia sana” so students feel connected to each other, the generation, México, and nature. I believe in experiential learning outside the walls of the school and believe it is an important part of learning for teenagers. I’ve seen how powerful it can be just this week on the 9th Grade Trip to the Sierra.

After listening to a number of families and students, it is my understanding now that there are more families potentially interested in the 11th Grade Trip than there were by the registration date for the trip in September. I’ve, therefore, asked EcoClub to investigate alternate dates during second semester. Once I have these dates confirmed, I will send out communication to students and parents to measure interest again and see if it is viable on these new dates.

At the same time, I’ve been taking time to listen to the needs of students and parents in different ways and remain committed to our long-term goal of offering experiential learning experiences based on our new Mission and Vision for all students in the years to come.

Sincerely,

Bob Callahan
High School Principal

Padres de familia de 11º grado,

Durante las últimas dos semanas, he recibido comentarios de varias personas y he escuchado diferentes perspectivas sobre la cancelación del viaje de generación. Gracias por tener la confianza de escribirme o de hablar conmigo aquí en el campus.

El propósito de los viajes de generación es reunir a toda la generación en una experiencia de aprendizaje y una convivencia sana para que los estudiantes se sientan conectados con su generación, México y la naturaleza. Creo en el aprendizaje experiencial fuera de las paredes de la escuela y considero que es una parte importante del aprendizaje para los adolescentes. Justamente esta semana con el viaje de 9° grado a la Sierra he visto lo poderoso que puede ser.

Después de escuchar a varias familias y estudiantes, sé que ahora tenemos más familias potencialmente interesadas en el viaje de 11º de las que había en la fechas de inscripción en septiembre. Por lo tanto, he solicitado a EcoClub que busque fechas alternativas durante el segundo semestre. Una vez recibida la confirmación de dichas fechas, les haré llegar un comunicado a estudiantes y padres de familia para evaluar nuevamente el interés y ver la factibilidad en estas nuevas fechas.

Al mismo tiempo, me he estado tomando el tiempo para escuchar las necesidades de los alumnos y padres de familia para entender con el objetivo, a largo plazo, de ofrecer experiencias de aprendizaje fuera del salón basadas en nuestra nueva Misión y Visión para todos los estudiantes en los próximos años.

Sincerely,

Bob Callahan