Model of Education

Dear members of the community,

In 2004, JFK published its first Model of Education. This was a clear document that set out for the first time our Vision, Mission, beliefs and methods of education all in one place. The document has served us very well for many years. Since 2004 our school has undergone many changes, including the growth in importance of the IB Diploma, the introduction of MYP and later this year the PYP. We have also changed many of our approaches to teaching and learning, and introduced new programs to support these changes. We work hard to keep the school aligned with modern best practices in education so that all our students have the best opportunities to grow and be successful from kinder to 12th grade.

In August I introduced the Mission and Vision as part of our newly established Guiding Statements that will take us forward in this changing world. With this new and clear direction, we needed to update our Model of Education to reflect this reality. This document was created after careful thought and research by many of the staff throughout last year, and finally brought together through a collaborative process involving 25 of the JFK Team, working together to help put down in a simple to understand document the main structure and philosophy of why we do what we do at JFK.

Together with a strong belief in what we do, and with clear Guiding Statements about the direction we are taking, we are ready to establish our School Improvement Plan for Achieving the Extraordinary, which will be the next phase in this process to be introduced later this semester.

I do hope you enjoy our New Model of Education, and any questions about its contents can be directed to your section principal who will be happy to clarify for you.

Best wishes,

Adrian Leece
General Director

----------------------------------------------------
Queridos miembros de la comunidad,

En 2004, la escuela publicó su primer Modelo Educativo. Este fue un documento claro que expuso por primera vez nuestra visión, misión, creencias y métodos de educación todo en un solo lugar. Este documento nos ha servido muy bien durante muchos años. Desde 2004, nuestra escuela ha sufrido muchos cambios, incluido el valor e importancia del diploma IB, la introducción del programa MYP y el lanzamiento en este año del programa PYP. También hemos cambiado muchos de nuestros enfoques para la enseñanza y el aprendizaje, y hemos introducido nuevos programas para apoyar estos cambios. Trabajamos arduamente para mantener a la escuela alineada con las mejores prácticas modernas en educación para que todos nuestros estudiantes tengan las mejores oportunidades de crecer y tener éxito desde el kinder hasta la preparatoria.

En agosto del 2018, se presentó la nueva misión y la visión como parte de nuestros nuevos Guiding Statements los cuales nos harán avanzar en este mundo cambiante.
Con esta nueva y clara dirección, necesitábamos actualizar nuestro Modelo Educativo para reflejar esta realidad. Este documento fue creado después de una cuidadosa reflexión e investigación por parte del personal a lo largo del año pasado, y finalmente se reunió a través de un proceso de colaboración con 25 miembros del equipo de la escuela. Fue un trabajo en conjunto donde se hizo un documento fácil de entender la estructura y filosofía principal de la escuela y del porque hacemos lo que hacemos en ella.

Junto con una fuerte creencia en lo que hacemos, y con lineamientos claros sobre la dirección que estamos tomando, estamos listos para establecer nuestro plan de mejoramiento escolar para lograr lo extraordinario, que será la siguiente fase de este proceso que se presentará más adelante en este semestre.

Espero que disfruten de nuestro nuevo modelo educativo, y cualquier pregunta que tengan sobre su contenido pueden dirigirse al director de su sección, quien se complacerá en aclarar dicha pregunta.

Mis mejores deseos,

Adrian Leece