Update on influenza cases

Dear JFK Community,

Up until this past weekend, the number of reported and confirmed cases of influenza amongst our community has been quite low. Thanks to the cooperation and diligent efforts from everyone, we had been able to assure the continued safety of our community and help in reducing the spread of influenza.

However, this past weekend we began receiving a number of reports, and eventually medical confirmations, from a number of parents with students in 1st grade, specifically in group 1C.

The school immediately activates our established protocol in cases like this. The actions that have been implemented include:

•Confirmation of the all cases with written medical notifications
•Communication with the parents in the group through the Parents Association
•Extra filter review applied to students this morning from that group and in first grade
•Deep cleaning of the classrooms from the affected group of students
•Contacted the proper authorities (Secretary of Health and USEBEQ) to advise them of the cases and ask for instructions. The instructions we received were to continue the filtering protocol we have established at the entrance and send home any students or others that have signs of respiratory illness. We were NOT instructed to close any groups or sections of the school.

We will continue with any and all measures to stem any further spread amongst our community. We invite you to continue your cooperation in our campaign and should you detect any respiratory illness in your child, please refrain from sending them to school.

Best regards,

Claudio Patiño
Health and Safety

Jeffrey Lewis
Director of Operations

Estimada Comunidad:

Hasta este fin de semana pasado, el número de casos de influenza reportados y confirmados en nuestra escuela ha sido bastante bajo. Gracias a la cooperación y los esfuerzos diligentes de todos, hemos podido garantizar la seguridad continua de nuestra comunidad y así poder ayudar a reducir la propagación de la influenza.
Sin embargo, este fin de semana pasado empezamos a recibir una serie de informes y confirmaciones médicas de varios alumnos en 1er grado, específicamente en el grupo 1C.

La escuela inmediatamente activa nuestro protocolo establecido en casos como este. Las acciones que se han implementado incluyen:

• Confirmación de todos los casos con notificaciones médicas escritas.
• Comunicación con los padres en el grupo a través de la Asociación de Padres.
• Inspección de un filtro adicional aplicada esta mañana a los alumnos de ese grupo y de primer grado.
• Limpieza profunda de las aulas del grupo de alumnos afectados.
• Se contactó a las autoridades correspondientes (Secretaría de Salud y USEBEQ) para informarles sobre los casos y solicitar instrucciones. Las instrucciones que recibimos fueron las de continuar con el protocolo de filtrado que hemos establecido en la entrada y enviar a casa a los alumnos u otras personas que tengan signos de enfermedad respiratoria. NO nos dieron instrucciones de cerrar ningún grupo o sección de la escuela.

Continuaremos con todas y cada una de las medidas preventivas para frenar cualquier propagación adicional entre nuestra comunidad. Lo invitamos a continuar con su cooperación en nuestra campaña y si detecta alguna enfermedad respiratoria de su hijo/a, por favor absténgase de enviarla/o a la escuela.

Saludos cordiales,

Claudio Patiño